440°
[audible] Gratis Hörbuch Just Do It: The Nike Spirit in the Corporate World von Donald Katz [englisch] 14 Stunden Hörbuch!
[audible] Gratis Hörbuch Just Do It: The Nike Spirit in the Corporate World von Donald Katz [englisch] 14 Stunden Hörbuch!

[audible] Gratis Hörbuch Just Do It: The Nike Spirit in the Corporate World von Donald Katz [englisch] 14 Stunden Hörbuch!

Neues Gratishörbuch bei audible.de (auch auf audible.com).

ungekürzt

Inhaltsangabe
The protagonist of Just Do It is Phil Knight, a reclusive billionaire who started a two-man operation importing Japanese running shoes and built it into a $4 billion company. Irreverent, unpredictable, and leery of the sports establishment, Knight created the most muscular jock culture in business, a place where employees routinely took two hours at lunch to work out and then strategized late into the night in their holy war against competitors Reebok and Adidas. To outsiders, Nike was a cult. Insiders believed they were furthering the company's mission: to improve the performance of serious athletes.

Not everyone could be a Nike guy. It required a certain attitude. For example: Michael Jordan refusing to wear Reebok at the 1992 Olympics, or Charles Barkley joking about becoming a porn star. In Just Do It, award-winning author Donald Katz shows how Nike created the spectacular imagery and marketing campaigns that made Jordan, Barkley, and Bo Jackson international icons. He also documented Nike's increasingly influential role in the management of its high-priced talent, taking us inside lucrative endorsement deals involving Jim Courier, Andre Agassi, Deion Sanders, Alonzo Mourning, and Pete Sampras as well as behind-closed-doors negotiations with the NBA and the NCAA as it considered a controversial plan for a collegiate Super Bowl brokered by Nike and super-agent Michael Ovitz.

Nike understood the power of imagery and knew how to market those images all over the world. A truly global corporation, Nike relied on capital from Japan to manufacture shoes in Asia sold to one out of every four athletic-shoe buyers in Europe. Katz follows Nike all over the world, taking us from a 19-year-old Korean gluing shoes in a factory, to an advertising wunderkind in Oregon creating the legendary "Bo Knows" campaign, to the fanatical Nike kids who rush into stores the day new shoes hit the street. Along the way, Katz describes the creation and design of Nike shoes, revealing technology worthy of a James Bond movie. He examines the charges leveled against Nike: that the company is exploiting Asian peasants, corrupting younger athletes, and recklessly stirring consumer fever in urban America. He also discusses the corporate spirit and strategies that have made Nike one of the great business stories of the late 20th century.

Just Do It is about the business of sports and the sport of business. It is also the story of a culture in which the sight of an athlete in flight can still evoke awe.


Und auch hier wieder der Hinweis auf meinen Sammeldeal für audible-Freebies.

11 Kommentare

Danke, habs mal mitgenommen. Das Buch hat übrigens 3,6 Sterne auf amazon.com.

Kostenlos ist immer gut, aber worüber will der denn 14h reden?! Klingt todlangweilig.

Guter Deal. Ist halt n Business/Entrepreneurship Hörbuch. Geschmackssache

Mehr davon :

Verfasser

dinoovor 2 h, 55 m

Mehr davon :


Der Doppelpunkt verwirrt mich. Fehlt etwas oder sollte das ein Aurufezeichen werden?

snoozlevor 59 m

Der Doppelpunkt verwirrt mich. Fehlt etwas oder sollte das ein …Der Doppelpunkt verwirrt mich. Fehlt etwas oder sollte das ein Aurufezeichen werden?


Das ist der scheiß neue Editor der das letzte Zeichen abschneidet wenn man nicht aufpasst. Das war mal ein : )

Kurzfassung, falls man sich nicht bei Au-debile anmelden mag:

youtube.com/wat…8wU

dschamboumpingvor 12 h, 7 m

Kostenlos ist immer gut, aber worüber will der denn 14h reden?! Klingt …Kostenlos ist immer gut, aber worüber will der denn 14h reden?! Klingt todlangweilig.



Hörbuch != Vortrag.

Jo.vor 46 m

Hörbuch != Vortrag.


No Shit Sherlock.

dschamboumpingvor 15 h, 31 m

No Shit Sherlock.



Was soll dann deine "Frage"? Oder habe ich die Ironie übersehen?

Jo.vor 4 m

Was soll dann deine "Frage"? Oder habe ich die Ironie übersehen?


Das im Zusammenfassungstext beschriebene Thema klingt für mich nicht danach, damit ohne Langeweile 14h Hörbuch füllen zu können. Ich hätte 3-4h erwartet.
Dein Kommentar
Avatar
@
    Text