257°
Kostenlos: Ancient Warefare Game 0 A.D. (wildfire)
9 Kommentare

Posted 16 May 2012 - 01:05 PM

Neue Version

0 A.D. alpha 16 "Patañjali"
Improvements in 0 A.D. alpha 16 "Patañjali":
New GUI, new font: The new GUI style seen in the multiplayer lobby in Alpha 15 is now used nearly everywhere. The GUI font has also been changed to Biolinum, a free font created by the Libertine Open Fonts Project;
New AI - Petra: Petra features more aggressive expansion and combat and builds defence towers and fortresses as a human would. Petra manages resources better in late game than the previous AI, Aegis, and is more robust to external conditions. It will also trade over land with allied markets, if there are any;
A Multiplayer "Ready" button was added: In a multiplayer game, all users must confirm game settings before host can start game. When the host changes a setting, players are set to “not ready” again. This is to avoid sneaky behaviour amongst some hosts, who would change the settings right before starting;
Formation Updates: The Testudo formation (for Roman melee infantry) and the Syntagma formation (for Macedonian, Ptolemaic and Seleucid pikemen) have received new animations, and their movement has improved further over the previous version. The formations are also more moddable, which sets the stage for further developments in formations;
Town Bell: Click on the new "town bell" button to sound an alarm and make your citizens garrison in the nearest structure until the enemy is gone. Once you sound the bell again, your units will ungarrison and go back to work;
New Global Resource Trading Settings: You now set the chance a trader will trade a certain resource, rather than selecting it per trader. This gives you a better overview of your trade, and makes it easier to manage;
The "Wonder" Victory Condition was added: If you set "Wonder" as victory condition, a counter counting down 5 minutes appears after you build a wonder. If the enemy can’t destroy the wonder in this time, you win;
New "Explored Map" game setting, in which the entire map is covered with the Fog of War. This is an option that gives something between the "revealed map", where there are no secrets, and the default "dark map";
New art assets: Animated flying hawks, Ptolemaic ships, Eurasian Wolf, Nile Crocodile, Ptolemaic buildings: Military settlement, Docks, Market, and quite a few new animations, e.g. a new seeding animation for farming units;
New music track: "Water’s Edge";
A new version of the JavaScript engine "SpiderMonkey" was implemented;
0 A.D. is now available by default in 12 different languages: Catalan, Czech, Dutch, English (United Kingdom), French, Galician, German, Italian, Portuguese (Brazil), Portuguese (Portugal), Scottish Gaelic, and Spanish (Spain). Japanese is also available but its available as a separate downloadable mod due to large font files.
Immer noch diesselbe von vor 2 Jahren?

Mal testen ne...

MEATMONSTER

Posted 16 May 2012 - 01:05 PM



Das war aber die Alpha 10. In dem vom TE oben genannten Video, das gestern auf YouTube veröffentlicht wurde, siehst du den aktuellen Stand, nämlich die Alpha 16.

Und ich muss sagen, der Ersteindruck fällt positiv aus

2 Jahre immer noch ne Alpha^^
Das Spiel macht aber ein wirklich tollen Eindruck. Könnte ein Spiel sein, womit ich unzählige Stunden verbringen könnt.

polyphamos

Könnte ein Spiel sein, womit ich unzählige Stunden verbringen könnt.



Zumal die Entwicklung von RTS-Spielen mit der Antike als Epoche in den letzten Jahren relativ überschaubar war, was ich absolut nicht nachvollziehen kann. Bis AOM auf einen humanen Preis fällt, könnte ich mich mit diesem Spiel vergnügen.

polyphamos

Könnte ein Spiel sein, womit ich unzählige Stunden verbringen könnt.



genau meine gedanken! der markt war doch auch immer da, was ist los in der rts Welt?! mehr als remakes kommen nicht mehr. kam durch neue technik kein Fortschritt mehr für strategiespieler? kann man z.b. rise of nations nicht mehr balancen, ne hd grafik basteln und dann ala multiplayerspaß rausbringen?

Fast fertig ...

0 A.D. is Still a Work in Progress
The game is currently under heavy development, and many features are currently missing. This release is an alpha version, not a complete game.

Nach einer kleinen Session dieses Spieles muss ich sagen: Ein kleiner Rohdiamant! Ich mag diese Liebe zum Detail, auch wenn das Gameplay noch viel Arbeit braucht. Da sollte man auf jeden Fall mal am Ball bleiben.

Dein Kommentar
Avatar
@
    Text