eingestellt am 2. Jan 2023
Zur Info:

"Deezer-Nutzende sollten bei empfangenen Mails oder Nachrichten besondere Vorsicht walten lassen: Offenbar konnten Cyber-Einbrecher 230 Millionen Datensätze des Streaming-Anbieters kopieren." heise.de

Quellen:
- heise.de/new…tml

- haveibeenpwned.com/Pwn…tes
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15 Kommentare

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    "Deezer-Nutzende"
    Zum Glück habe ich es in dieser Sekunde nicht in Benutzung.

    Warte, warum steht da nicht Einbrechende? Wie mich dieser Sexismus ankäst. Bei Verbrechen geht das generische Maskulinum natürlich klar. (bearbeitet)
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    Das ist in der Tat ziemlich inkonsequent, zumal mit "Cyber-Kriminelle" eine weit verbreitete, geschlechtsneutrale Alternative existiert.
    Ähnlich benutzt der Artikel auch das Wort "Cyber-Diebe", aber auch "Empfänger". Vielleicht hat man hier einfach eine Software darüber laufen lassen, die das Ersetzen jedes Auftretens von "Nutzer" durch "Nutzende" vorschlägt, aber auch nicht weiter über die Thematik nachgedacht...
  2. Avatar


    39457409-l1uQA.jpg
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    🔥 
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    Gestern die Mail bekommen von pwned das war 2019 und ich erfahre das erst jetzt.
    Schade, dass man hier kein Schadensersatz einklagen kann.
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    Kann man schon muss man halt nachweisen wie und warum
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    Danke für die Info!
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    Abfrage für Email Adressen sehe ich da leider nicht.


    Hier ist Deezer glaube ich nicht dabei. sec.hpi.de/ilc…=de (bearbeitet)
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    Und ich wundere mich wieso ich seit Tagen Spam Mails auf meinen Hauptmail-Account bekomme. Bisher gab es nie welche seit jeglichen Jahren. Leider damit damals bei Deezer registriert. Auch hier wohl kein Schadensersatz...
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    Autor*in
    30 Tage später kam dann auch mal eine E-Mail.

    "Hi,

    We were recently informed that one of our former service providers suffered a cyberattack in 2019 that allowed a hacker to misappropriate non-sensitive personal data about our users.

    Deezer's systems and databases have not been affected and remain secure.

    The exposed data includes information such as names, dates of birth and email addresses.

    No information regarding passwords or payment details is involved in this incident, and the consequences appear limited.

    We have strengthened existing security measures and are closely monitoring the situation to detect potential fraud and inform our users if necessary. All of our customer service agents are aware of the incident, so they can assist you in case of difficulty.

    However, we encourage you to change your password and to be vigilant, as the compromised data can be used for phishing purposes.

    A phishing attack involves impersonating a business or organization in order to convince a potential victim to click on a link in an email or text message. Most often, the victim is asked to update their credit card details in order to continue using an online subscription.


    How to recognize a phishing attempt

    ● Check the sender's email address. Cybercriminals grossly impersonate companies and organizations. For example: noreply@deeezer.com.
    ● Look out for typos. Phishing messages often contain spelling or syntax errors.
    ● Be wary if you’re asked to provide your data. Neither Deezer, nor any other serious business or organization, will contact you by email to ask you for your password or credit card details.

    What to do if you receive a phishing email

    ● Don’t click on any of the links included in the email.
    ● Don’t reply to the email or share your personal information in any manner.
    ● Don’t open any file attachments included in the email.
    ● Report the email as spam in your email software.


    What to do if you have shared your personal information with a scammer

    If you have shared your password:

    ● Immediately reset the password of your Deezer account in your settings (Go to Settings, select Account management, select Change password).
    ● Change the passwords for your other subscriptions and accounts if they are the same or similar to the one you use for Deezer.

    If you have shared your credit card details:

    ● Contact your bank immediately to terminate your credit card.
    ● File a complaint with the police.


    For more information on fraud and scams, please visit our support website.

    We have already informed the French Data Protection Authority (CNIL) of the incident, with whom we remain in contact.

    We would like to apologize for this incident that was beyond our control. Please be assured that the protection of your personal information is of utmost importance to us and that we implement all necessary measures to ensure its security.

    For more information, please contact our Customer Care team, which works closely with our Data Protection Officer (dpo@deezer.com).

    Stay safe.

    Deezer"
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    hat schon jemand mal über wbs.legal/lp/…ck/ gecheckt ob er betroffen ist und die dann beauftragt?
    Bei eugd.org/sch…er/ kann man auch auf Schadensersatz klagen lassen.
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